روشهای سفید کردن دندان

روشهای سفید کردن دندان سفیدی و درخشندگی دندان‌های شما را به شما بازمی‌گرداند. وجود دندان‌های سفید و درخشان یکی از مهم‌ترین عناصر زیبایی در چهره هر کسی است. چهره شما با لبخند زیباتر می‌شود، اما به شرطی که لبخند شما دندان‌هایی مرتب و سفید را به نمایش بگذارد. روش‌های مختلفی برای سفید کردن دندان وجود دارد که موثرترین آنها سفید کردن دندان‌ها در کلینیک‌های دندان‌پزشکی است. البته درمان‌های خانگی هم برای سفید کردن دندان‌ها وجود دارد که تاثیر کمتری از درمان‌های پزشکی دارند.
با کلینیک دنتال سنتر در نگاهی به روش های سفید کردن دندان همراه باشید.

انواع روشهای سفید کردن دندان:

روش های سفید کردن دندان به دو دسته پزشکی و غیرپزشکی، یا خانگی تقسیم می‌شوند. هرکدام از روش‌های پزشکی و خانگی سفید کردن دندان برتری‌ها و اشکالاتی دارند. البته شما می‌توانید از درمان‌های مختلف خانگی برای سفید کردن دندان‌های خود استفاده کنید. اما سفید کردن برخی از انواع تغییر رنگ در دندان‌ها، فقط با درمان‌های پزشکی ممکن می‌شود. در واقع، درمان‌های پزشکی راه‌حلی قطعی برای سفیدی و درخشندگی دندان‌های شما است. از طرف دیگر، راه‌های پزشکی سفید کردن دندان هم متفاوت است، اما یک دندان‌پزشک باتجربه بهترین آنها را به شما معرفی ‌می‌کند.

روشهای سفید کردن دندان به شیوه پزشکی:

1- سفید کردن دندان با روش بلیچینگ:

بلیچینگ یکی از بهترین روشهای سفید کردن دندان است و زیبایی لبخند را به شما بازمی‌گرداند. در این روش، از ژل مخصوصی استفاده می‌شود که در ترکیبات خود دارای ماده‌ای به نام هیدروژن پراکسید است. این ماده به دندان نفوذ می‌کند و لکه‌های آن را از بین می‌برد. روش بلیچینگ دندان‌های شما را 4 تا 8 درجه روشن‌تر می‌کند. این روش بهترین درمان پزشکی برای کسانی است که دندان‌های حساسی دارند. همچنین برای کسانی که می‌خواهند تنها در یک جلسه درمان، به لبخند و چهره‌ای زیبا دست یابند.
در این روش، از پرتوهای لیزر هم برای اثرگذاری بیشتر مواد سفیدکننده دندان‌ها استفاده می‌شود. پرتو لیزر تاثیر ژل بلیچینگ را بر روی دندان‌های شما بیشتر می‌کند. لیزر باعث می‌شود تا لکه‌ها و زردی روی دندان‌ها با سرعت بیشتری در ژل بلیچینگ حل شوند.
در روند سفید کردن دندان با روش بلیچینگ، ژل مخصوص از روی دندان‌های شما پاک می‌شود و دوباره زده می‌شود تا زمانی که نتیجه مورد نظر به دست آید. نکته جالب این است که همه این مراحل در یک جلسه و در کمتر از یک ساعت در کلینیک دنتال سنتر انجام می‌شود. توجه داشته باشید که پس از بلیچ کردن دندان‌‌ها، ممکن است حساسیت دندان‌های شما بیشتر شود. البته این مسئله کوتاه‌مدت است و پس از چند روز بهبود می‌یابد.

برتری‌های روش بلیچینگ:

* بلیچینگ روشی بی‌خطر و ایمن در دستیابی به سفیدی دندان‌ها و داشتن چهره‌ای زیبا است.
* سرعت سفید کردن دندان در این روش بالا است و تنها نیاز به یک جلسه درمانی دارد.
* درصد سفید کردن دندان در روش بلیچینگ بالا و مطلوب است.
* ماندگاری سفیدی دندان‌ها پس از روش بلیچینگ، از مهم‌ترین برتری‌های آن است.
* حساس نشدن دندان‌ها پس از روش بلیچینگ، برتری دیگر آن است.

دستگاه‌های کمکی در سفید کردن دندان با روش بلیچینگ:

* دستگاه لیزر:
همان‌طور که اشاره شد، از دستگاه لیزر برای نفوذ بیشتر مواد سفیدکننده در دندان استفاده می‌شود.
* دستگاه Zoom Bleaching:
دستگاه Zoom Bleaching نوری آبی با طول موج و فرکانس مخصوص به دندان‌های شما می‌تاباند. این نور تاثیرگذاری ژل‌های بلیچینگ را بر روی دندان‌های شما بیشتر می‌کند.
* دستگاه BT Cool Plus:
این دستگاه هم از نور آبی برای سفید کردن دندان‌ها بهره می‌برد. در دستگاه BT Cool Plus از آخرین فناوری تابش نور آبی به دندان‌های شما استفاده شده است. تابش نور آبی با توانایی گردش 360 درجه‌ای باعث می‌شود تا همه نقاط دندان‌های شما با مدد از ژل بلیچینگ سفید شوند.

2- سفید کردن دندان از راه جرم‌گیری:

جرم‌گیری دندان روشی قدیمی و یکی دیگر از روشهای سفید کردن دندان است. دندان‌پزشکان با مدد از روش جرم‌گیری دندان، همه پلاک‌ها و جرم‌های روی دندان‌های شما را با دستگاه‌های دندان‌پزشکی برمی‌دارند. در این روش، دندان‌های شما تا خط لثه از جرم‌ها و پلاک‌ها پاک می‌شود.
توجه داشته باشید با اینکه جرم‌گیری یکی از روشهای سفید کردن دندان است، اما نمی‌تواند رنگ دندان‌های شما را تغییر دهد. با این روش، پلاک‌ها از روی دندان شما پاک می‌شوند و لایه‌ای سطحی از روی آنها برداشته می‌شود. اما این روش نمی‌تواند رنگ مینای دندان‌های شما را، اگر زرد شده باشد، تغییر دهد.

3- سفید کردن دندان با ونیر کامپوزیت یا پرسلین:

ونیر کامپوزیت روکشی است که بر روی یک یا چند دندان شما چسبانده می‌شود تا سفیدی آنها بازگردانده شود. روکش‌های ونیر کامپوزیت نازک و از جنس پرسلین هستند. در واقع، ونیر پرسلین یکی از روشهای سفید کردن دندان با کمک روکشی سفید است که روی دندان‌ها را می‌پوشاند. این روش زردی و لکه‌های روی دندان‌ها را از بین نمی‌برد و فقط روی آنها را می‌پوشاند.

4- سفید کردن دندان با روش ونیر لمینت:

ونیر لمینت یکی دیگر از روشهای سفید کردن دندان در کلینیک‌های دندان‌پزشکی است. در این روش، روی دندان‌ها با لایه‌ای سرامیکی پوشانده می‌شود. برای این کار نیاز است تا لایه‌ای نازک از مینای دندان‌ها برداشته شود. ونیر لمینت دندان‌ها را سفید نمی‌کند، بلکه لکه‌ها، زردی، ترک‌خوردگی و لب‌پریدگی روی دندان‌ها را با لایه‌ای سرامیکی می‌پوشاند.
لمینت دندان در کنار سفید نشان دادن دندان‌ها، آنها را مرتب و یکدست هم نشان می‌دهد. در این روش، دندان‌ها به‌صورت کامل و یکدست سفید می‌شوند و سفید می‌مانند. بهترین زمان بهره بردن از این روش، وقتی است که تغییر رنگ دندان‌ها داخلی باشد. دوام روش لمینت کردن دندان بین 7 تا 15 سال تخمین زده می‌شود. البته این روش معایبی هم دارد.
مهم‌ترین اشکال سفید کردن دندان با روش ونیز لمینت آن است که در صورت عفونت داخلی دندان، راهی برای متوجه شدن زودهنگام آن وجود ندارد.

5- سفید کردن دندان با روش باندینگ:

باندینگ کردن دندان‌ها یکی دیگر از روشهای سفید کردن دندان است. این روش شباهت زیادی به روش لمینت دارد. در باندینگ کردن دندان‌ها، سطح روی دندان‌ها با پوشش کامپوزیتی پوشانده می‌شود. رنگ رزین‌های کامپوزیتی شبیه به رنگ مینای دندان است. پوشش دادن دندان‌ها با این رزین‌ها باعث می‌شود تا همه دندان‌ها رنگی یکدست و سپید پیدا کنند.
استفاده از این روش همانند روش ونیر لمینت بیشتر مناسب تغییر رنگ داخلی دندان‌ها، یا تغییر رنگی است که به‌دلیل بالا رفتن سن صورت گرفته است. سفید کردن دندان با روش باندینگ تنها با یک بار مراجعه به کلینیک انجام می‌شود. هزینه مناسب این روش هم از برتری‌های دیگر سفید کردن دندان با روش باندینگ است.
روش باندینگ معایبی هم دارد:
* روش باندینگ نسبت به برخی دیگر از روش های سفید کردن دندان، دوام بالایی ندارد.
* آسیب‌پذیری باندینگ در مقایسه با روش‌های دیگر بیشتر است.
* سرعت زرد شدن دوباره دندان‌ها و رنگ‌پذیری آنها پس از انجام روش باندینگ، بیشتر از روش‌های دیگر است.

6- سفید کردن دندان با استفاده از روکش:

روکش کردن دندان از روش‌های قدیمی‌تر برای سفید کردن دندان یا درمان پوسیدگی دندان است. روکش کردن دندان از موثرترین روشهای سفید کردن دندان، و روشی ماندگار است. تاثیر روکش کردن دندان بیشتر از روش‌های لمینت و باندینگ است، اما هزینه روکش کردن دندان‌ها بیشتر از دو روش پیشین است.
از روش روکش کردن دندان در مواردی استفاده می‌شود که درمان‌های دیگری نیز بر روی دندان انجام شده است. برای مثال هنگامی که دندانی عصب‌کشی شده باشد، از روکش‌های دندان برای حفاظت از آن استفاده می‌شود.

7- سفید کردن دندان با بهره‌گیری از تری‌ها:

استفاده از تری‌های سفیدکننده دندان یکی دیگر از روشهای سفید کردن دندان در خانه، اما زیر نظر پزشک است. تری‌ها یا کیت‌های سفیدکننده دندان موادی هستند که دندان‌پزشک شما در کلینیک می‌سازد و در اختیار شما قرار می‌دهد. برای انجام این کار، دندان‌پزشک از دندان‌های شما قالب‌گیری می‌کند و برای آن یک قالب پلاستیکی نرم می‌سازد.
ماده مناسب برای سفید کردن دندان را هم پزشک شما می‌سازد. به این ترتیب شما با داشتن قالبی پلاستیکی و ژل مخصوص سفیدکننده، به سفید کردن دندان‌های خود در خانه می‌پردازید. برای این کار، شما قالب را با ژل مخصوص پر می‌کنید و بر روی دندان‌های خود می‌گذارید. زمان قرارگیری ژل بر روی دندان‌های شما را پزشک تعیین می‌کند که ممکن است بین 30 تا 60 دقیقه باشد. البته این زمان ممکن است یک شب تا صبح هم باشد.

نگهداری دندان پس از روشهای سفید کردن دندان:

سفید کردن دندان برای شما که می‌خواهید برای همیشه چهره و لبخندی زیباتر داشته باشید، کافی نیست. پس از هر روش سفید کردن دندان، باید مراقبت‌های مختلفی را انجام دهید تا سفیدی دندان‌های شما ماندگار شود. لازم است بدانید که پس از انجام برخی از روشهای سفید کردن دندان، ممکن است دندان‌های شما کمی حساس شوند.
از بهترین روش‌های نگهداری دندان پس از سفید کردن آن، باید به موارد مختلفی اشاره کنیم:
* بهتر است تا چند روز پس از اقدام به سفید کردن دندان، از خوردن خوراکی‌های رنگ‌دهنده خودداری کنید.
* شاید نیاز باشد تا از خمیردندان‌های مخصوص دندان‌های حساس بهره ببرید.
* مسواک زدن مرتب را، پس از سفید کردن دندان‌ها فراموش نکنید.
* پس از خوردن خوراکی‌های رنگ‌دهنده، دندان‌های خود را بشویید.

سخن پایانی:

همان‌طور که ملاحظه کردید، روشهای سفید کردن دندان بسیارند. اما توجه داشته باشید که هریک از روش‌های پزشکی سفید کردن دندان را فقط باید به پزشک و تیم پزشکی باتجربه بسپارید. خوشبختانه همه این شرایط در کلینیک دنتال سنتر برای شما مهیا شده است. تیم دندان‌پزشکی این کلینیک به سرپرستی خانم دکتر ساناز هاشمی، پس از معاینه دندان‌های شما، بهترین روش سفید کردن دندان را برای شما به کار می‌گیرند. پس از طی روند سفید کردن دندان، زیبایی چهره و اعتمادبه‌نفس شما بیشتر خواهد شد.
برای دیدن نمونه کارهای سفید کردن دندان، به گالری ما در سایت دنتال سنتر مراجعه کنید.

درباره ما

این مجموعه یکی از مجهز ترین کلینیک های دندانپزشکی در ایران می باشد که یا سال ها تجربه کلیه خدمات عمومی و تخصصی دندانپزشکی را با بهره گیری از پیشرفته ترین تجهیزات و بالاترین استاندارد های دنیا در اختیار مراجعین قرار می دهد.

اطلاعات تماس

واتس اَپ : 09201001406
تلفن: 02122420604

آدرس مطب:  زعفرانیه خیابان الف، خیابان خرم نژاد، پلاک ٢٠، طبقه ۵، واحد ۵۰۱

خبرنامه

ایمیل خود را در کادر زیر وارد کنید و اولین نفری باشید که خبرنامه ما را دریافت میکنید